Trochę wstępu

Nie byłabym sobą gdybym nie zamieściła trochę podstaw.  Jestem pewna, że większość z was zna doskonale założenia i zalety tej diety, więc będzie to post celem przypomnienia.

Czym dla nas jest PALEO?

Jest to dieta, która składa się przede wszystkim z warzyw, mięsa, ryb, owoców i pestek. Głównym założeniem naszej diety jest unikanie przetworzonego jedzenia, białego cukru, zboża – nie będę tutaj opowiadać o tym, że trzeba jeść jak w erze kamienia łupanego, to jest trochę ekstremalne i nie dla nas.

Zalety?

Bardzo duża gęstość odżywcza. Dieta sama w sobie zmusza nas do tego, byśmy zwracali uwagę na przyjmowane pokarmy i tym samym prowadzi do wyeliminowania tych, które mogą być przez nasz organizm nietolerowane.

Będąc Paleo nie zrezygnowaliśmy z pizzy, tostów z szynką, burgerów i frytek, to wszystko nadal pojawia się na naszym talerzu jednak w zdecydowanie zdrowszej i smaczniejszej formie. Razem z mężem wdrażaliśmy Paleo do naszego życia przez 3 lata. Początki były trudne (byliśmy on i off) szczególnie, że oboje kochaliśmy śmieciowe jedzenie i mieliśmy po 20kg nadwagi . Uczyliśmy się co nam szkodzi, czego nie lubimy, a bez czego nie możemy się dzisiaj obejść. Jak wcześniej wspominałam wprowadziliśmy do diety pewne modyfikacje – nie robimy tragedii, gdy wypijemy kieliszek wina lub zjemy same sery na kolacje – zdarza się. Skupiamy się na tym by czuć się dobrze i nadal cieszyć się jedzeniem. Nie zrezygnowaliśmy z serów, używamy śmietany czy greckiego jogurtu by podkręcić przepis. Podchodzimy do tego z dystansem i staramy się jeść zdrowo.

Co tydzień na blogu będzie pojawiał się jeden do dwóch przepisów, które sami przetestowaliśmy i dopasowaliśmy do tego co możemy dostać u nas w sklepach. Mamy nadzieję, że pomogą wam w dopasowaniu diety do własnych potrzeb i podsuną trochę pomysłów na to co można dzisiaj zjeść, zdrowo, łatwo i nadal smacznie!

Na przykład na wieczór do oglądania filmu zamiast popcornu czy chipsów – deska wędlin i sera (tak kochamy ser!!)

Lub guacamole z marchewką i pieczonymi ziemniaczkami (nie brzmi tak dobrze jak z nachosami ale uwierzcie mi jest równie pyszne)

 

Guacamole

Czas całkowity 10 minutes
Ilość porcji 4 porcje

Składniki

  • 4 małe dojrzałe awokado
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z jednej limonki
  • 1 łyżka stołowa posiekanej kolendry
  • 5 pomidorków koktajlowych posiekanych
  • sól i pieprz do smaku

Krok po kroku

  1. Avocado przekrajamy na pół, za pomocą łyżki wyjmujemy środek i zgniatamy widelcem w miseczce.

  2. Siekamy czosnek i dokładnie mieszamy z awokado

  3. Dodajemy kolendrę i pomidorki koktailowe

  4. Wszystko skrapiamy sokiem z limonki, doprawiamy i gotowe

  5. Można dodać posiekaną czerowną cebulkę